Är du vår nya arbetsledare?

Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen.

Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå.

Fastighetsavdelningen

Vi är ett gott gäng! Hos oss kan du vänta dig ett spännande och utvecklande arbete. Engagerade ledare och goda utvecklingsmöjligheter bidrar till att vi har nöjda och stolta medarbetare. Som en del av vårt team kommer du ha möjligheten att bidra till att våra hyresgäster trivs och kan genomföra sitt arbete utifrån de bästa förutsättningarna i fastigheten.

Du kommer vara en del av Fastighetsavdelningen som består av fastighetschef, förvaltare, driftledare, fastighetskoordinator, projektledare och 13 tekniker. Totalt inom Strängnäs Fastighets AB koncernen är vi 100 anställda. Vi söker dig som vill och kan bidra.

Vi söker nu en arbetsledare

Arbetsbeskrivning

Som arbetsledare ska du leda, utveckla och följa upp arbetet i gruppen, vilket ställer krav på en god samarbetsförmåga och gott ledarskap.

Du jobbar i team tillsammans med bland annat andra arbetsledare, förvaltare, driftledare och skötselpersonal och uppdraget innebär kontakt med kund.

Du ansvarar för introduktion vid nyanställningar, utföra medarbetarsamtal och delta i lönesättningsarbetet.  Medverka i företagets arbetsmiljöarbete och systematiskt förbättringsarbete.

Arbetet kräver att du har systemvana och du kommer har huvudansvar för vårt arbetsordersystem.

Vem är du?

Du är branschkunnig inom teknisk fastighetsdrift och har erfarenhet av arbetsledande befattning med personalansvar.

För att passa i rollen som arbetsledare behöver du med trygghet kunna växla mellan att vara ledare och ödmjuk lagspelare i en planerad men ofta händelsestyrd verksamhet.

Du är trygg i dig själv och har personlig mognad samt ett eget driv. Då du ofta får hantera många frågor samtidigt bör du ha lätt att strukturera upp situationer och snabbt se vad som måste göras.

Våra kärnvärden – UTVECKLING, RESPEKT, ÖPPENHET och TYDLIGHET– genomsyrar hela vår verksamhet och känns naturliga för dig.

Krav

  • Gymnasieutbildning, allmän
  • Grundläggande kunskaper av och ett genuint intresse för teknisk fastighetsdrift
  • Grundläggande kunskaper GDPR och dataskydd
  • Grundläggande kunskaper SAM (systematiskt arbetsmiljöarbete)
  • Mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift
  • Självständig, strukturerad, effektiv och ha en god samarbetsförmåga
  • Serviceorienterad och flexibel
  • Datorvana
  • B-körkort

Meriterande

  • Xpand systemvana

Om tjänsten

Tjänsten är heltid och tillsvidare. Med en provanställning på 6 månader.

Tillträde enligt överenskommelse.

För frågor gällande tjänsten var vänlig kontakta Daniel Sand på 0152-292 07.

Ansökan

Ansök senast den 28 september 2022.

Skicka din ansökan till ansokan@strangnasbostadsab.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Dela till sociala medier:
Torsdagen 10 oktober har vi stängt. Du kan fortfarande göra felanmälan och andra ärenden på Mina sidor. Har du en akut felanmälan eller ett störningsärende som inte kan vänta, når du vår jour på 0152-290 90.
This is default text for notification bar