Att göra en felanmälan

Innan du gör en felanmälan ska du kontrollera om det är något du kan göra själv. Du har ansvar för att vårda din bostad och själv lösa enklare fel. Vem som ansvarar för vad hittar du i Gränsdragningslistan (PDF).

Felanmälan via Mina sidor

Det enklaste sättet att göra en felanmälan är via Mina sidor. Här kan du göra dina ärenden dygnet runt och får återkoppling av oss så snart ärendet påbörjats. 

Logga in på Mina sidor.

Fastighetsjour – för akuta händelser

Om du upptäcker ett akut fel som kan innebära risk för person- eller egendomsskada ska du ringa vår kundservice på telefon 0152-290 90. På kvällar och helger kopplas du till vår jour som tar emot din anmälan. Vid fara för liv ring 112.

Exempel på akuta ärenden:

  • Elfel
  • Vattenläckor och översvämningar
  • Avsaknad av vatten
  • Totalstopp i avloppet
  • Kyl och frys som inte fungerar

Vad händer med min felanmälan?

När du gör en felanmälan registreras den direkt i vårt system och hanteras sedan i tur och ordning. Det kan betyda att det dröjer ett tag innan våra medarbetare hanterar just din felanmälan.

Akuta ärenden prioriteras alltid och hanteras dygnet runt. 

Vem kontaktar jag vid en störning?

Ring 0152-290 90 när det är ett akut störningsärende. Vardagar hanterar vår kundservice ärendet och på kvällar och helger kopplas du till vår störningsjour som hjälper dig. 

Vad är en störning?

En störning beror på omständigheterna i det enskilda fallet. Du och dina grannar ska kunna leva ett normalt liv i era hem. Det innebär att visa hänsyn till varandra. Men också att acceptera att det ibland kan låta från dina grannar, utan att det räknas som en störning.

Exempel på störningar:

  • Mycket hög volym på musik eller tv
  • Oväsen i trappuppgången som pågår länge
  • Hundar som skäller och ylar högt och länge

Felanmälan av internet, tv eller telefoni

Om du har problem med internet, tv eller telefoni ska du kontakta din tjänsteleverantör.

I våra bostäder finns Kabel TV via Telenor. Felanmälan gör du på telefon: 020-222 222.