Om du upptäcker skador eller fel i kommunens lokaler ska du anmäla det till Strängnäs Fastighets AB (SFAB) genom en felanmälan.
Att åtgärda fel och brister i fastigheten är SFABs ansvar som fastighetsägare och ingår i kommunens avtalade hyra.
Felanmälan via Mina sidor
I portalen Mina sidor kan verksamheter göra digitala felanmälningar. Genom att göra en felanmälan via Mina sidor kan du enkelt följa din felanmälan.
Verksamhetsansvarig i lokalerna ska ha inloggningsuppgifter till Mina sidor. Logga aldrig in med BankID, då kopplas ditt konto till dig som privatperson.
Om det saknas inloggningsuppgifter för dina lokaler kontaktar du SFABs kundservice genom att ringa 0152-290 90 eller mejla fastighet@strangnasbostadsab.se.
Så felanmäler du via Mina sidor
- Gå till minasidor.strangnasbostadsab.se och logga in med ditt användarnamn och lösenord (inte BankID).
- Klicka på ”Felanmälan” och välj ”+”-symbolen för att skapa ett nytt ärende.
- Beskriv felet så tydligt som möjligt, till exempel rumsnummer och typ av problem. Lägg gärna till en bild.
- Klicka på ”OK” – ditt ärende skickas nu till en tekniker för åtgärd.
- Din felanmälan hanteras utifrån prioritetsordning där allvarligare fel åtgärdas först.
Felanmälan via kundservice
Alla kommunens medarbetare kan kontakta SFABs kundservice som tar emot felanmälan på telefon 0152-290 90.
Vem ansvarar för vad?
Förhållandet mellan Strängnäs kommun och Strängnäs Fastighets AB regleras i dokumentet Riktlinjer för verksamhetslokaler i Strängnäs kommun (PDF).
Riktlinjerna klargör hur vi ska arbeta tillsammans och vem som har ansvaret för vad.