Internet, tv och telefoni

Våra bostäder är anslutna till ett öppet fibernät där du som boende kan välja mellan flera olika leverantörer. Förutom internet kan du även köpa telefoni- och tv-tjänster som levereras via bredbandet.

I det öppna stadsnätet kan du välja mellan många olika leverantörer av internet, tv och telefoni. Du väljer själv vilken leverantör och tjänst du vill beställa. Du kan beställa och se hela utbudet i Tjänsteguiden på www.fibra.se.

Vissa leverantörer erbjuder högre hastigheter än vad fiberboxen som finns i lägenheten kan leverera (100/100). Vill du beställa abonnemang med högre hastighet än 100/100 bör du först kontrollera med Fibra om vad stadsnätsboxen i din lägenhet är kompatibel med så att inte abonnemang beställs på hastigheter som inte kan levereras.

Våren 2025 byter vi kommunikationsoperatör

Under våren 2025 kommer vi att byta operatör för det öppna bredbandsnätet, från Fibra till iTUX. Efter bytet kommer du som är hyresgäst hos Strängnäs Bostads AB kunna ta del av ett kostnadsfritt grundutbud av TV och internet.

Läs mer i nyheten: Ny kommunikationsoperatör för Strängnäs Bostads ABs bredbandsnät.

Kabel-TV via Tele2

Som hyresgäst hos Strängnäs Bostads AB har du tillgång till ett grundutbud av tv-kanaler via Tele2 som ingår i din hyra.

Mer information om grundutbudet.

Support

Om du har problem med internet, tv eller telefoni ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör för support och felanmälan.

Har du problem med grundutbudet av tv-kanaler ska du kontakta Tele2 på telefon 90 222.

Vi byter just nu operatör för det öppna bredbandsnätet. Tisdagen 29 april kan det förekomma störningar i nätet för dig som bor på Lagmansgatan 6, 8 och 10, Kristinavägen 4 och Brunnsvägen 41 A i Strängnäs. Fungerar inte din tjänst efter klockan 17.00 kan du prova att starta om enheten genom att dra ut sladden, vänta 30 sekunder och sätt sedan in sladden igen. Fungerar inte din tjänst efter omstart behöver du kontakta din tjänsteleverantör för felsökning.
This is default text for notification bar