Är du vår nya avtalscontroller?

Nu söker vi en avtalscontroller till vårt upphandlingsteam. Är du en strukturerad person som gillar att ta initiativ och driver dina egna arbetsuppgifter? Då är denna rollen för dig!

Vad erbjuder vi?

Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att semesterväxla. Du får också spännande och utmanande utvecklingsmöjligheter i en organisation som arbetar för ett bättre samhälle i en kommun som växer snabbt.

Arbetsuppgifter

Att kontrollera hur upphandlade avtal följs ur ett internt (avtals-/leverantörstrohet) och externt (leverantörens avtalsefterlevnad) perspektiv. Du kommer även att vara med och ta fram hur SFAB/SBAB systematiskt kan jobba med dessa frågor. Detta innebär att du behöver vara duktig på att komma med nya idéer och angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och kan omsätta dina idéer till praktiken.

I arbetsuppgifterna ingår det dessutom att göra inköpsanalyser med syfte att minska kostnader och realisera förbättringar inom inköp. Du kommer ansvara för att mer administrativa arbetsuppgifter blir utförda som exempelvis uppdatering av avtalskatalog, förlängningar av pågående avtal och direktupphandlingar.

Eftersom upphandling består av två tjänster så har du stora möjligheter att tillsammans med upphandlingsansvarig vara med och påverka utformningen. Upphandlingsteamets roll är att utföra hållbara och kostnadseffektiva upphandlingar för företaget.

Kvalifikationer

Vem är du?

Du tar initiativ och sätter i gång aktiviteter som ger resultat samt tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare på ett strukturerat sätt.
Social och aktiv med stor samarbetsförmåga med din arbetsgrupp, entreprenörer och andra kollegor och bidrar till ett gott arbetsklimat. Förmåga att arbeta självständigt.

Din bakgrund/erfarenhet

En eftergymnasial utbildning med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad genom yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser det som meriterande om du har utbildning och erfarenhet av inköpsanalyser och avtalsuppföljning liksom erfarenhet av inköp/upphandling. Har du kunskaper i Mercell Tendsign är det ett mervärde.

Tjänsten innefattar att tolka och förstå avtal och därav är det en förutsättning att du besitter god förmåga att uttala dig på svenska i både tal och skrift.
Du behöver ha förmåga att analysera stora mängder information och dra slutsatser utifrån information. Dessutom är det av vikt att du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du är lugn och tillmötesgående.

Erfarenhet krävs.

Om oss

Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Med dubbelspår till Stockholm ökar kommunikationerna och byggandet. 

Strängnäs Fastighets AB och det allmännyttiga bostadsbolaget Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd på cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå. 

Vi har i flera år arbetat aktivt med att utveckla vår organisation och våra arbetsprocesser för att skapa en positiv arbetsplats med tydliga och enkla arbetssätt.​ Våra värdeord respekt, tydlighet, utveckling och öppenhet togs gemensamt fram i början av vår utvecklingsresa och genomsyrar idag hela organisationen.

Idag är vi cirka 100 medarbetare som arbetar med bland annat service, underhåll, administration, fastighetsutveckling, lokalvård och fastighetsskötsel.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ansök idag

Ansök senast 21 mars 2023 på Visma Recruit.

Vi ser fram emot din ansökan!

Dela till sociala medier:
Torsdagen 10 oktober har vi stängt. Du kan fortfarande göra felanmälan och andra ärenden på Mina sidor. Har du en akut felanmälan eller ett störningsärende som inte kan vänta, når du vår jour på 0152-290 90.
This is default text for notification bar