Nu försvinner pappersavin för dig med autogiro

Betalar du hyran via autogiro? Från och med juni 2022 skickar vi inte längre ut pappersavier till dig som betalar din hyra via autogiro. Genom att ta bort pappersavierna minskar vi användningen av papper och undviker transporter i samband med postutdelningen.

Att minska mängden pappersaviseringar som vi skickar ut är ett av många exempel på de förändringar vi gör för att bidra till en mer hållbar framtid. Vi vill kunna erbjuda dig som hyresgäst hos oss fler miljövänliga alternativ som underlättar för dig i din vardag. När du väljer att betala din hyra via autogiro eller e-faktura bidrar du därför till en minskad miljöpåverkan.

Vill du se din hyresavi?

Du kan alltid, oavsett betalsätt, se din hyresavi som PDF på Mina sidor.

Om du ändå önskar få dina hyresavier i pappersform så är du välkommen att höra av dig till oss så hjälper vi dig. Våra kontaktuppgifter hittar du på sidan Kontakta oss.

Välj det betalsätt som passar dig

Vi vill underlätta för dig som är hyresgäst hos oss, därför får du välja hur du vill betala din hyra. Välj mellan autogiro, e-faktura eller via hyresavin på Mina sidor. När du blir hyresgäst hos oss får du som standard din hyresavi via posten.

Läs mer om de olika alternativen på sidan Betala din hyra.

Dela till sociala medier: