Som hyresgäst hos Strängnäs Bostads AB har du tillgång till ett kostnadsfritt grundutbud av tv-kanaler via Tele2.
Vid allmänna frågor om det kostnadsfria grundutbudet kontakta Tele2 på telefon 90 222.
Vilka kanaler ingår i grundutbudet?
- SVT1
- SVT2
- SVT24
- SVT Barn
- Kunskapskanalen
- TV3
- TV4
- Kanal 5
- TV 6
- Sjuan
- TV 8
- Kanal 9
- Kanal 11
- TV 12
- ATG Live
Hur gör jag för att ta del av grundutbudet?
För att kunna titta på kanalerna i det abonnemangsfria tv-utbudet behöver du ha en TV med inbyggd digital-tv mottagare, alternativt en digitalbox med stöd för DVB-C.
De flesta tv-apparater som sålts sedan år 2008 har stöd för digital mottagning. Det kan du kontrollera i bruksanvisningen för din tv.
På Tele2:s webbplats kan du söka på din tv:s modellbeteckning, för att se om den har en inbyggd mottagare.
Varför ser jag inga kanaler?
Du kan behöva byta källa på din tv, från analog-tv till digital-tv.
Eftersom tv-apparater fungerar olika, beroende på tillverkare eller modell, är det bra att titta i bruksanvisningen till din tv eller kontakta din tv-tillverkare om du är osäker på hur du byter källa.
Ser du inga digitala kanaler kan du testa att göra en kanalsökning.
- För att göra en kanalsökning på din tv kan du leta efter en hem, meny eller en hus-symbol på din tv-fjärrkontroll. Knappen kan se lite olika ut beroende på vilken fjärrkontroll du har. Om du hittat något av dom här tre valen öppnas en meny där du oftast klickar på installation, inställningar eller en kugghjulssymbol.
- I nästa steg letar du efter orden: kanal, channel, alternativt en symbol som kan se ut som en parabol-antenn.
- Därefter letar du efter en funktion där du kan ändra från analog till digital sändning.
Mer information hittar du på www.tele2.se/kom-igang-med-tv.
För dig som vill ha fler digitala kanaler
Utöver grundutbudet har du möjlighet att köpa till fler digitala kanaler. Du kontaktar då Tele2s kundservice på telefon 90 222.
Efter bytet till ITUX kan du även välja TV-tjänster från andra leverantörer i det öppna bredbandsnätet. Du kontaktar då valfri tjänsteleverantör eller beställer via vår portal: strangnas.itux.se
Felanmälan
Har du problem med grundutbudet ska du kontakta Tele2 på telefon 90 222.
Har du tjänster utöver grundutbudet ska du kontakta din tjänsteleverantör för felanmälan.