Vill du ha en viktig roll där du gör skillnad för våra hyresgäster varje dag? Som vikarie på Kundservice blir du Strängnäs Bostads ABs ansikte utåt via telefon, mejl och besök. Vår kontakt med våra hyresgäster innebär mycket varierande ärenden och bidrar till att människor trivs och har det bra i sina hem.
Som medarbetare på företagets kundservice är du ansvarig för att finnas tillgänglig för våra kunder (hyresgäster).
Du blir ofta den första kontakten och är därmed en viktig representant för varumärket. Dina arbetsuppgifter handlar i huvudsak om att besvara kundens frågor, ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar och serviceanmälan. Det förekommer även viss ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder. Vidare kommer du att vara en viktig del vid in- och avflyttningar i våra bostäder gällande administration samt nyckelhantering.
Våra kunder kommer vanligen i kontakt med oss via telefon, mejl och besök. Den personliga kontakten och servicen är viktig för oss och i din roll får du dagligen arbeta med att skapa en god relation till våra kunder och entreprenörer.
För att lyckas i rollen behöver du vara van vid att hantera ärenden från start till mål. För att ge en bra service behöver du hantera ärenden på ett effektivt och strukturerat sätt. Det kräver även att du har en god samarbetsförmåga och att du snabbt kan hitta lösningar på olika problem som kan uppstå. I kontakten med våra kunder behöver du på ett pedagogiskt sätt kunna förklara, ge svar och förmedla information.
Oavsett vilken bakgrund du har är det viktigt att du tycker om att arbeta med människor och är bra på att ge service!
För att trivas i rollen tror vi att du är lösningsorienterad och har en förmåga och vilja att hjälpa människor. Du är kommunikativ och kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt. I din roll kommer du att komma i kontakt med hyresgäster, entreprenörer, konsulter, medarbetare och övriga intressenter vilket kräver god förmåga att kommunicera med människor på olika nivåer i både tal och skrift på svenska.
Du ser saker från den positiva sidan och är noggrann i ditt arbete. Du kommer långt om du är serviceinriktad och har ett bra kundbemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det innebär att du har ett bra bemötande och god fingertoppskänsla i kontakt med andra människor. Du är en trygg och självständig person som inte tummar på kvalitet och är professionell i mötet med människor du träffar i ditt arbete.
Om du jobbat i en liknande roll tidigare samt har erfarenhet av att arbetat på ett kommunalt fastighetsbolag.
Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Med dubbelspår till Stockholm ökar kommunikationerna och byggandet.
Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd på cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå.
Sista ansökningsdag är 16 februari 2025.