Felanmälan

Är något trasigt i din bostad eller någon annan del av fastigheten där du bor? Gör en felanmälan så kontaktar vi dig så snart vi kan. 

När ska du göra en felanmälan?

Gör en felanmälan för följande orsaker:

  • I din lägenhet
    Om något som tillhör lägenheten är trasigt och behöver bli lagat. 
  • Gemensamma utrymmen
    Om något är trasigt i tvättstugan, trapphuset, miljöhuset, förråd, lekplats, gården eller andra gemensamma utrymmen. 

Ditt ansvar

Du ansvarar själv för ett visst underhåll i din bostad som till exempel:

  • byta säkringar och ljuskällor
  • laga trasiga persienner 

Akuta ärenden

Om du upptäcker ett akut fel som kan innebära risk för person- eller egendomsskada ska du ringa vår kundservice på telefon 0152-290 90. På kvällar och helger kopplas du direkt till vår jour som tar emot din anmälan. Vid fara för liv ring 112.

Exempel på akuta ärenden:

  • Elfel
  • Vattenläckor och översvämningar
  • Avsaknad av vatten
  • Totalstopp i avloppet
  • Kyl och frys som inte fungerar

När ska du inte kontakta fastighetsjouren?

Om ärendet inte är akut anmäler du felet på Mina sidor eller ringer 0152-290 90. Våra öppettider ser du på sidan Kontakta oss.

Vad räknas som akut störning?

En störning beror på omständigheterna i det enskilda fallet. Du och dina grannar ska kunna leva ett normalt liv i era hem. Det innebär att visa hänsyn till varandra. Men också att acceptera att det ibland kan låta från dina grannar, utan att det räknas som en störning.

Exempel på störningar:

  • Mycket hög volym på musik eller tv
  • Oväsen i trappuppgången som pågår länge
  • Hundar som skäller och ylar högt och länge

Ring 0152-290 90 när det är ett akut störningsärende.
Vardagar hanterar vår kundservice ärendet och på kvällar och helger kopplas du till vår störningsjour som hjälper dig.