Är du vår nya upphandlare?

Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Med dubbelspår till Stockholm ökar kommunikationerna och byggandet.

Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd om cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå.

Vi har i flera år arbetat aktivt med att utveckla vår organisation och våra arbetsprocesser för att skapa en positiv arbetsplats med tydliga och enkla arbetssätt. Våra kärnvärden UTVECKLING, RESPEKT, ÖPPENHET och TYDLIGHET togs gemensamt fram under början av vår utvecklingsresa och genomsyrar idag hela organisationen.

Vi är cirka 100 medarbetare som arbetar med bland annat lokalvård, fastighetsskötsel, underhåll, administration och fastighetsutveckling.

Arbetsuppgifter

Upphandlingsteamets uppdrag är att utföra hållbara och kostnadseffektiva upphandlingar för företaget och därigenom för Strängnäs kommun. Eftersom upphandling består av två tjänster så har du stora möjligheter att tillsammans med upphandlingsansvarig vara med och påverka utformningen.

I rollen som upphandlare genomför du självständigt upphandlingar av bland annat entreprenader, tekniska konsulter samt ramavtal. Du är delaktig och drivande genom hela upphandlingsprocessen, från utformning av underlag till avtalsförhandling tillsammans med dina kollegor på företaget.

Du kommer också ansvara för att mer administrativa arbetsuppgifter blir utförda såsom uppdatering av avtalskatalog, förlängningar av pågående avtal, direktupphandlingar etc.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, nyfiken och ambitiös och utöver detta:

  • Kan grunderna i Lagen om offentlig upphandling (LOU)
  • Har en eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling
  • Mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift
  • Van att använda Office-paketet i ditt arbete
  • Har några års erfarenhet av kvalificerat arbete inom upphandling/inköp.

Det är även meriterande om:

  • Du har inriktning mot entreprenad och arbetet utifrån AMAs referensverk och de Allmänna bestämmelserna inom byggnads-, anläggnings- och installationsentreprenader
  • Du har arbetslivserfarenhet av upphandlingar av tekniska konsulter.

Ansök idag

Tjänsten är heltid och tillsvidare med en provanställning om sex månader. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 19 februari 2023.

Du ansöker via Strängnäs kommuns webbplats.

Dela till sociala medier: