Är du vår nya fastighetscontroller?

Vill du bli en viktig del i utvecklingen av vår nya organisation? Vi på Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB har från och med årsskiftet infört en ny teamorganisation för att förbättra våra interna och externa samarbeten och ge våra hyresgäster bättre service. Vi utökar därför vår organisation med fyra helt nya tjänster som spelar viktiga roller i våra nybildade team. Följ med på vår utvecklingsresa!

Till vårt ekonomi/upphandlingsteam söker vi nu en driven och strukturerad fastighetscontroller. Som Fastighetscontroller på SFAB/SBAB ansvarar du för samordning och övergripande uppföljning av budget och prognos inom respektive fastighetsportfölj, samtidigt arbetar du för en mer proaktiv ekonomistyrning inom hela fastighetskoncernen. 

Rollen agerar även som stöd till budgetansvariga, projekt och förvaltare inom ekonomiska frågor med utgångspunkt i fastighetsportföljens resultat och affärer. Du får en varierande roll med inslag av operativt arbete samtidigt som du har din tyngdpunkt i det strategiska med fokus på utveckling av rutiner och processer. Du kommer arbeta i nära samarbete med teamledare och planerar den ekonomiska strategin för fastighetsportföljerna. 

För att öka kvalitén på bokföringen/redovisningen kan även viss intern utbildningsverksamhet ingå i tjänsten. Du blir systemägare för rapportverktyget Insikt från Trimma. Du tar fram rapporter, analyser och underlag till ekonomichefen, ledningen och styrelsen. Vid sidan av din roll som fastighetscontroller deltar du även i investeringsanalyser, fastighetsekonomiska frågor samt allmänna utvecklingsfrågor i ekonomiteamet.

Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Med dubbelspår till Stockholm ökar kommunikationerna och byggandet. 

Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att semesterväxla och pensionsväxla. Du får också spännande och utmanande utvecklingsmöjligheter i en organisation som arbetar för ett bättre samhälle i en kommun som växer snabbt.

Läs hela annonsen och sök tjänsten på www.randstad.se.

Sista ansökningsdag är 23 april 2023.

Frågor

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta asa.malmqvist@randstad.se eller kajsa.bjorkman@randstad.se.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Dela till sociala medier: